سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روزهای زندگی همسر یک طلبه

بهم گفت: صورتم یکم کرم پودر روش مونده بود اما اصلا معلوم نبود! وضو گرفتم و نمازمو خوندم اما بعد که دستمال سفید کشیدم روی صورتم، دیدم رنگ کرم پودرم روشه! هنوز وقت داشتم نماز بخونم! ولی نخوندم!

گفتم: تا جایی که این رو پرسیدم، باید باز بخونی اما باز هم از مرجعت سوال کن

گفت: ببین آخه مراجع حرفهاشون مطابق روایات نیست!

- مثلا؟

- مثلا پیامبر سرمه میزدن درسته؟ سرمه هم حتما حتما میریزه زیر چشم! اون موقع هم که صابون و دستمال کاغذی و اینها نبوده که با دقت، زیر چشمشون رو پاک کنن! حتما زیر چشمشون سیاه بوده که نماز می خوندن! خوب پس سرمه مانع وضو نیست اما مراجع می گن که مانع وضو هست!

جواب دادم: اول اینکه معلوم نیست سرمه پیامبر(ص) همین سرمه ای بوده که ما میکشیم! شاید نمی ریخته!

دوم اینکه توی چشم- یعنی جایی که سرمه کشیده میشه- اصلا جایگاه وضو نیست! اگر سرمه بریزه مانع وضو هست! فقط همون قسمتش که ریخته زیر چشم

سوم به نظرت مراجع تقلید نشنیدن که پیامبر(ص) سرمه می زدن؟ نمی دونن که صابون اون موقع به این شکلش نبوده؟
 اگر به نظرت دسترسی ما به سیره و سنت اهل بیت، از مراجع تقلید بیشتره، پس تو خودت مجتهدی! اما اگر می دونی که مراجع قطعا بیش از ما از تاریخ و سیره اهل بیت اطلاع دارن، پس باید بهشون اعتماد کنی

چهارم اما زمان(عج) نفرمودن تاریخ و سیره ما رو ببینید و عمل کنید! گفتند به علمای اهل فن مراجعه کنید!

--------------------------------------

پ ن1: استدلال سوم از من نبود! مشابهش رو دیدم آقای فلاح زاده در مورد یه مطلب دیگه می گفتند. به نظرم استدلال جالبی بود! می گفتند:

وقتی مرجع شما یک حرفی میزنه، اینقدر راحت روی حکمش مجادله نکنید! شما نمی دونید مرجع برای به دست آوردن یک حکم فقهی، چه مرارتهایی می کشه! صدها حدیث و روایت رو گاهی بررسی میکنن! مثلا عده ای اشکال می کنند که چرا مراجع حکم به حرمت قمه زنی دادند در صورتی که حضرت زینب(س) سر خودشون رو در غم برادر شکستند!

اول سند این روایت باید بررسی بشه( با سند ثابت کردند که این خبر تنها از یک نفر روایت شده و اون فرد اصلا آدم معتبری نیست)

بعد باید دید که آیا موقعیت ما شبیه موقعیت زینب کبری (س) است؟ اصلا آیا امر به این شدیم؟

من هم یک چیزی توی این زمینه بگم؟ البته وفتی حرف آقای فلاح زاده داره نقل می شه، زشته بی سوادی مثل من حرف بزنه اما این هم نظر منه! قطعا برای خیلی ها از درجه اعتبار، ساقطه

من می گم، اگر واقعا آدم می خواد شبیه اهل بیت بشه، اگر واقعا می خواد زینبی عمل نکنه نه هر کاری که دلش خواست رو به اسم اهل بیت انجام بده، حواسمون باشه که حضرت زینب حتی یک نماز شبشون قضا نشد! در عبادت خدا، در اطاعت از ولی، در جانفشانی و پاسداری از امام زمان، زینبی باشیم! اون چیزی که مرام زینب (س) بود! نه سماجت بر عملی که تنها و تنها و تنها یک نفر نقل کرده که تنها و تنها و تنها یکبار اونهم ناخودآگاه ازشون سر زده!

بعد سر این سماجت، فحش و ناسزا و بد و بیراه نثار علما کنن و بخاطر این لعن ها و قمه زنی ها و اختلاف ها، مردم از اسلام و تشیع، زده بشن و دشمن مون، خوشحال بشه!

خدا همه ما رو هدایت کنه

پ ن2: این روزها به شدت غمگینم! مرتب استغاثه می کنم و اشک میریزم! وضع فرهنگی کشور، دیوانه کننده است! همه اش دارم فکر می کنم که چکار باید کرد! دعا کنید! دعا کنید خدا همه رو هدایت کنه. آقاجانمون هم زودتر بیان که گره فقط به دست خودشون باز میشه.

ولی می دونم مقصریم. کمکاری کردیم، بالشت نرم زیر سر گذاشتیم و یادمون رفت جنگه! حالا دشمن تا پشت در خونه هامون پیش اومده!نه! بدتره!

امیرالمومنین می فرمایند: کسی که وقت یاری رهبرش خواب باشد، با لگد دشمن بیدار خواهد شد!

ما هم داریم با لگد دشمن بیدار میشیم! اگر بشیم تازه. یه استغاثه جمعی لازمه شاید

پ ن3: ماراتن امتحانات شروع شده! تنها 14 روز تا اولین امتحانم مونده! دیگه رفتم تو محاق

پ ن4: بدینوسیله اعلام میگردد، جهت پاره ای امور فرهنگی، به یک بانوی مسلط به زبان خارجی، نیاز می باشد! کلیه زبانها مد نظر اینجانب می تواند باشد!

کار روزانه حدود 20 دقیقه وقت خواهد گرفت! به صورت مجازی و فی سبیل الله

در صورت تمایل راه ارتباطی خود را به صورت غیر خصوصی، کامنت بگذارید!


نوشته شده در یکشنبه 93/3/4ساعت 12:20 صبح توسط بانو نظرات ( ) |


Design By : Pichak