سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روزهای زندگی همسر یک طلبه

پریروز رفتم برای دخترم لباس تابستانی بخرم. برای بیرون از خونه. اما چیزی که من بپسندم، زیر 50 هزار تومان نبود.

دروغ نیست اگر بگم اصلا اعتقادی به این گرونی ندارم و اعتقاد دارم اگر ما در حق هم منصف بودیم و به حداقل سود، قانع، گرونی کمرشکن نمی شد.

دلم نیومد اینمقدار پول رو تنها برای یکدست لباس  بدم. هرچند اونموقع، آن مقدار هم همراهم نبود.

ضمن اینکه دختر کوچولوی ما بزرگ شده و پوشیدن لباسهای آستن حلقه ای مقابل نامحرم، دیگه مناسبش نیست. پس دل رو زدم به دریا و یک متر و نیم پارچه با انتخاب خود خانم خانما خریدم.

خیاطیم خوب نیست اما طراحیم هی! بدک نیست. بنابر این سریع یه بلوز براش طراحی کردم و با یه شلوار ساده براش دوختم. شد یکدست لباس عالی برای بیرون بردن دختر گرماییم، توی تابستان بغایت گرم قم!

اینکه می گم خیاطیم خوب نیست، تعارف نمی کنم. از یک ترم خیاطی، تنها دو جلسه رفتم سرکلاس و بعدش نشد. فقط شنیده ها و دیده هام رو انتقال می دم به کارها. البته من یه همراه خوب دارم.

«او» اصلا  توی این زمینه  استرس وارد نمی کنه. با آرامش منتظر می شینه ببینه می خوام چکار کنم. پیشنهادش رو می ده؛ ایرادهای کارم رو بهم می گه و من سریع در آرامشی که او با سکوتش ایجاد می کنه، یه راهی برای رفع مشکل مد نظرش پیدا می کنم

عموما هم نشده که کار خیلی! بد از آب در بیاد. این رو مدیون صبوریهای او هستم

جامعه هم همینطوره. وقتی یه مسئولی داره کار می کنه، اگر هی بهش غر بزنیم، هی استرس وارد کنیم، هی خرابکاریهاشو بزرگ کنیم، هی راه حل های عجیب و غریب بدیم، دیگه انگیزه و تمرکزی برای رفع مشکل براش نمی مونه! اونوقت خودمونم ضرر کردیم. تمام سرمایه مون تباه می شه.

صرف نظر از سلایق سیاسی، از تخریب و سیاه نمایی بیزارم. کاش این کاندیداهای محترم، به جای سیاه نمایی وضعیت فعلی کشور - که همه باهاش دست بگریبانیم- و از بین بردن بیشتر آرامش، به ارائه برنامه های خودشون می پرداختند.

بعضی هم که رسما دارن تاریخ رو برای تطهیر خودشون عوض می کنن. ولی یادشون رفته که ید الله، فوق ایدیهم

-------------------------

پ ن1: از اون پارچه، به اندازه یک پیراهن بلند پارچه اضافه اومده. رسما با 8000 تومان یکدست لباس تهیه شد.

پ ن2: با توجه به زمان انتخابات و اظهار نظرهای دوستان در مورد پست قبل، لازم دیدم شاخص های انتخاب اصلح در کلام مولامون امام خامنه ای رو مروری کنم که هم برای خودم خوب بود و هم فکر کنم برای بقیه لازم و مفید باشه. سخنان ایشون رو گذاشتم توی ادامه مطلب. لطفا بخونید

 

شاخص

اصل این مطلب خیلی طولانی بود. من قسمت انتخاب اصحلش رو انتخاب و قسمت آخر رو هم بهش اضافه کردم. امیدوارم که همه ما برای انتخابمون حجت شرعی داشته باشیم و خداوند دلهامونو به اونی که خیر انقلاب هست، هدایت کنه که البته آقا نوید زیبایی دادند در آخرین سخنرانیشون. گفتند: «ما نمی دانیم خدا دلهای مردم  را به سمت چه کسی هدایت خواهد کرد» این یعنی هدایت دلها به دست خداوند، قطعی است.

به خداوند توکل می کنیم، شاخص های انتخاب اصلح را پیش روی مردم می گذاریم و با شور و نشاط در انتخابات شرکت می کنیم و به این وعده قطعی خدا باور دارم که : ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم 

 ویژگی های اصلح 

روشن شد که انتخاب فرد اصلح دارای اهمیت است. حال سوال اساسی این است که فرد اصلح دارای چه ویژگی هایی است؟ در پاسخ به این سوال نیز با استناد به بیانات مقام معظم رهبری، می توان ویژگی های فرد اصلح را شناسایی و کشف کرد.در اینجا ذکر این نکته نیز ضروری است که مقام معظم رهبری، هم برای انتخاب نمایندگان اصلح مجلس شورای اسلامی ویژگی هایی را ذکر کرده اند و هم برای انتخاب رئیس جمهور اصلح. اما در میان آنها، برخی از این ویژگی ها مشترک در بین هر دو (رئیس جمهور و نماینده مجلس) بوده و به هنگام انتخاب رئیس جمهور یا نمایندگان مجلس باید به این ویژگی ها نیز نظر داشت. بنابراین در این بخش به برخی از این ویژگی ها اشاره خواهد شد. 

1- « بهترین کیست؟ من نسبت به شخص، هیچ‏گونه نظرى ابراز نمی‏کنم؛ اما شاخصهائى وجود دارد. بهترین، آن کسى است که درد کشور را بفهمد، درد مردم را بداند، با مردم یگانه و صمیمى باشد، از فساد دور باشد، دنبال اشرافیگرى خودش نباشد. آفت بزرگ ما اشرافیگرى و تجمل ‏پرستى است؛ فلان مسئول اگر اهل تجمل و اشرافیگرى باشد، مردم را به سمت اشرافیگرى و به سمت اسراف سوق خواهد داد. »(سنندج‌ - 22/2/88 ) 

2- ایشان در بیان ویژگی های نماینده اصلح نیز آورده اند:« ...پایبندى او به اسلام باشد، پایبندى او به عدالت باشد، پایبندى او به منافع ملى باشد، مرز او با دشمن مرز مشخصى باشد. ... بعضى، از دشمن رودربایستى دارند؛ بعضى، ملاحظه ‏ دشمن را مى‏کنند. ملاحظه ‏ ملت را باید کرد، ملاحظه‏ خدا را باید کرد، نه ملاحظه‏ دشمن را. دشمن، دشمن است؛ هرچه ملاحظه کنى، هرچه عقب بنشینى، او جلو مى‏آید. اگر خاکریز شما در مقابل دشمن خاکریز مستحکمى نباشد، او نفوذ مى‏کند. دشمنان این را مى‏خواهند. یکى از شاخصها همین است. مردم در هرجاى کشور هستند، به این شاخص توجه کنند آن کسانى که مرزشان با دشمن و دست‏ نشاندگان دشمن مرز کم‏رنگى است، این‏ها براى ورود به مجلس اصلح نیستند. کسانى باید باشند که مرز روشنى با دشمن داشته باشند.» ‌ (بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اقشار مختلف مردم‌ - 22/12/86 ) 

لازم به ذکر است که، همانطور که اشاره شد ویژگی های مزبور منحصر به انتخاب نماینده اصلح نبوده، بلکه رئیس جمهور اصلح نیز باید از این ویژگی ها برخوردار باشد. چه اینکه ما در این بررسی بدنبال شاخص های اصلح بوده و ویژگی های مذکور نیز بخشی از آن شاخص ها، و مشترک در نماینده و رئیس جمهور اصلح است. بنابراین باید به این ویژگیها نیز توجه داشت. 

3- «آن کسانى که به وسیله ‏ شوراى نگهبان صلاحیت آن‏ها اعلام می ‏شود، معنایش این است که این از حداقل صلاحیت مورد نیاز برخوردار است. در بین این کسانى که اعلام می ‏شوند، افرادى هستند با صلاحیت هاى بالاتر، افرادى هستند در سطح پایین ‏تر. هنر ملت ایران و مردم شهرها و حوزه هاى انتخابیه این است که دقت کنند، نگاه کنند، بشناسند اصلح را، بهترین را انتخاب کنند؛ بهترین از لحاظ ایمان، بهترین از لحاظ اخلاص و امانت، بهترین از لحاظ دین‏دارى و آمادگى براى حضور در میدانهاى انقلاب؛ دردشناس ترین و دردمندترین نسبت به نیازهاى مردم را انتخاب کنند. این‏ها فرصت‏هائى هست، بایستى مردم عزیز ما در همه جاى کشور... هوشیارانه، با بصیرتِ تمام تلاش کنند، پیدا کنند و با رأى خود مسجل کنند ... البته مردم توجه باید داشته باشند که تبلیغات رنگین و متنوع ملاک نیست؛ وعده ‏هاى غیر عملى ملاک نیست. ... وعده‏ هاى غیر عملى دادن، وعده‏ هاى بزرگ دادن، این‏ها ملاک نیست؛ باید مردم توجه کنند؛ » (یزد- 12/10/86 ) 

4- «مردم باید با چشم باز در این صحنه مهم حاضر شوند و ان شاءاللَّه خداى متعال کمک کند و دل هاى مردم را هدایت کند تا فرد با کفایت، شجاع، با اخلاص، داراى روح مردمى، شاداب و با نشاط، مؤمن به هدفها و ارزشهاى انقلاب، مؤمن به مردم، مؤمن به نیروى مردم و معتقد به حق مردم را انتخاب کنند.» (بیانات مقام معظم رهبری در دیدار زائرین و مجاورین حرم مطهر رضوی – 1/1/ 84 ) 

5- «در پیدا کردن نامزد مورد نظر دقت کنید. به کسى گرایش پیدا کنید که به دین مردم، به انقلاب مردم، به دنیاى مردم، به معیشت مردم، به آینده‌ مردم و به عزت مردم اهمیت مى‌دهد.» (بیانات مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال حضرت امام خمینى(ره) - 14/3/84 ) 

6- مقام معظم رهبری علاوه بر ذکر ویژگی های فرد اصلح، در جایی نیز مردم را از انتخاب برخی از افراد نهی و به بیان ویژگی های این افراد پرداختند. ایشان در این خصوص فرمودند: « ملت ایران در انتخابهاى خود توجه کند؛ کسانى با رأى ملت سر کار نیایند که در مقابل دشمنان بخواهند دست تسلیم بالا ببرند و آبروى ملت ایران را ببرند. کسانى سر کار نیایند که بخواهند با تملق‌گوئى به غرب، به دولتهاى غربى، به دولتهاى زورگو و مستکبر، به خیال خودشان بخواهند براى خودشان موقعیتى در سطح بین‌المللى دست و پا کنند. اینها براى ملت ایران ارزشى ندارد. کسانى سر کار نیایند که دشمنان ملت ایران طمع بورزند که به وسیله‌ آنها بتوانند صفوف ملت را از هم جدا کنند، مردم را از دینشان، از اصولشان، از ارزشهاى انقلابى‌شان دور کنند. ملت باید آگاه باشد. اگر کسانى بر سر کار بیایند که در مراکز گوناگون سیاسى یا اقتصادى به جاى اینکه به فکر ادامه‌ راه امام و ارزشها و اصول ترسیم شده‌ به وسیله‌ امام باشند، به فکر به دست آوردن دل فلان قدرت غربى و فلان مستکبر بین‌المللى باشند، براى ملت ایران مصیبت خواهد بود. این آگاهى براى ملت لازم است.» (بیجار- 28/2/88) 

8- علاوه بر ویژگی های مذکور، مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم ریاست جمهوری نیز ویژگی هایی را برای رئیس جمهور مطلوب در نظر گرفته اند. ایشان در این باره در دیدار با مردم قم، فرمودند: «آن کسانى که وارد میدان میشوند، باید کسانى باشند که در خود توانائىِ کشیدن این بار را بیابند؛ صلاحیتهائى را هم که در قانون اساسى است و شوراى محترم نگهبان بر روى آنها تکیه خواهد کرد، در خودشان ملاحظه کنند و واقعاً وابسته و دلبسته‌ به نظام و قانون اساسى باشند؛ بخواهند قانون اساسى را اجرا کنند؛ چون رئیس جمهور سوگند می خورد که قانون اساسى را اجرا کند؛ قسم دروغ که نمی شود خورد.» (قم - 19/10/91) 

در تکمیل ویژگی های فوق، ایشان مولفه های دیگری را نیز برای انتخاب رئیس جمهور آینده برشمرده اند: «آنچه ما برای رئیس‌جمهور آینده نیاز داریم، عبارت است از امتیازاتی که امروز وجود دارد، منهای ضعفهائی که وجود دارد. این را همه توجه کنند؛ رئیس‌جمهورِ هر دوره‌ای باید امتیازات کسبی و ممکن‌‌الحصول رئیس‌جمهور قبلی را داشته باشد، ضعفهای او را نداشته باشد. هر کسی بالاخره نقاط قوّتی دارد و نقاط ضعفی دارد. رؤسای جمهور ــ چه رئیس‌جمهور امروز، چه رئیس‌جمهور فردا ــ نقاط قوّتی دارند و نقاط ضعفی هم دارند. همه‌ما همین جوریم؛ نقاط قوّتی داریم، نقاط ضعفی داریم. آن چیزهائی که امروز برای دولت و برای رئیس‌جمهور نقاط قوّت محسوب می شود، اینها باید در رئیس‌جمهور بعدی وجود داشته‌ باشد، اینها را باید در خود تأمین کند؛ آن چیزهائی که امروز نقاط ضعف شناخته میشود ــ که ممکن است شما بگوئید، من بگویم، دیگری بگوید ــ این نقاط ضعف را باید از خود دور کند. یعنی ما در سلسله‌‌ دولتهائی که پشت سر هم می‌آیند، باید رو به پیشرفت باشیم، رو به تعالی و تکامل باشیم، تدریجاً بهترین های خودمان را بفرستیم؛ هر کسی می‌آید، پایبند به انقلاب، پایبند به ارزشها، پایبند به منافع ملی، پایبند به نظام اسلامی، پایبند به عقل جمعی، پایبند به تدبیر باشد. اینجوری باید این کشور را اداره کرد.» (بیانات مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی - 1/1/92) 

همچنین رهبر انقلاب 7 اردیبهشت سال جاری و در فاصله 48 روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری 92 به شرح نکاتی درباره انتخابات پیش رو پرداختند: 

«ما عرض کردیم سلائق مختلف و هر کسى که احساس می کند توانائى دارد، بیاید وسط میدان؛ توده‌ مردم و جمعیت عظیمِ ده‌ها میلیونى ملت هم ان‌شاءاللَّه وارد میدان خواهند شد؛ اما در محاسبه، آن کسانى که داوطلب میشوند، اشتباه نکنند؛ بدانند مدیریت اجرائى کشور یعنى چه. نه در ارزیابىِ نیازى که کشور به یک قدرت اجرائى دارد، اشتباه کنند، نه در ارزیابى توانِ خودشان اشتباه کنند. اگر چنانچه ارزیابى درستى انجام دادند، بیایند توى میدان؛ ملت هم نگاه میکند، انتخاب می کند ... نامزد انتخابات اولاً باید به خدا و به این انقلاب و به قانون اساسى و به این مردم ایمان و اعتقاد داشته باشد؛ ثانیاً داراى روحیه‌ مقاوم باشد. این ملت اهداف بلندى دارد، کارهاى بزرگى دارد، تسلیم نیست، کسى نمی تواند با این ملت با زبان زور حرف بزند. کسانى که در رأس قوه‌ اجرائى قرار می گیرند، باید کسانى باشند که در مقابل فشارهاى دشمنان مقاوم باشند؛ زود نترسند، زود از میدان خارج نشوند؛ این یکى از شرطهاى لازم است. ثالثاً انسانهاى با تدبیرى باشند، با حکمت باشند. ما در سیاست خارجى گفتیم «عزت و حکمت و مصلحت»؛ در اداره‌ کشور هم همین جور است، در مسائل داخلى هم همین جور است، در اقتصاد هم همین جور است؛ باید با برنامه، با حکمت، با تدبیر، با نگاه بلندمدت و همه‌جانبه، با یک هندسه‌ صحیح کارها را مشاهده کنند، نگاه کنند، وارد میدان شوند. 

روزمرّه فکر کردن در مسائل اقتصادى، مضر است؛ تغییر سیاستهاى اقتصادى به طور دائم، مضر است - در همه‌ بخشها، بخصوص در اقتصاد - تکیه کردن بر نظرات غیر کارشناسى، مضر است؛ اعتماد کردن به شیوه‌هاى تزریقىِ اقتصادهاى تحمیلى شرق و غرب، مضر است. سیاستهاى اقتصاد باید سیاستهاى «اقتصاد مقاومتى» باشد - یک اقتصاد مقاوم - باید اقتصادى باشد که در ساخت درونىِ خود مقاوم باشد، بتواند ایستادگى کند؛ با تغییرات گوناگون در این گوشه‌ دنیا، آن گوشه‌دنیا متلاطم نشود؛ این چیزها لازم است. رئیس جمهورى که می خواهد این کشور بزرگ را اداره کند، این راه پرافتخار را به کمک مردم و براى مردم طى کند، باید اینچنین خصوصیاتى داشته باشد. رابعاً باید تهذیب اخلاقى داشته باشد؛ نپرداختن به حواشى. اینها چیزهاى لازمى است. بنده توصیه‌ام به همه‌ دولتها همیشه همین بوده است. می دانید من از دولتها و از رؤساى جمهور در طول این سالهاى متمادى همواره حمایت کردم؛ توصیه هم کردم، در موارد متعدد و زیادى از آنها توضیح هم خواستم. تکیه این بوده است که براى مردم هزینه درست نکنند، مشکل درست نکنند، دغدغه‌آفرینى نکنند، مردم را دچار تشویش و نگرانى نکنند؛ البته وعده‌ بیخود و بى‌مبنا هم ندهند، درِ باغ سبزهاى بى‌منطق هم باز نکنند؛ منطقى، معقول، منطبق با واقعیت و با توکل به خداى متعال حرکت را پیش ببرند» 

و آخرین سخنان مهم رهبر عزیزمان امام خامنه ای در باب انتخاب اصلح در همین چند روز پیش
مردم نگاه کنند به اظهارات داوطلبان محترمى که در این میدان وارد شدند، ما هم نگاه میکنیم؛ تشخیص بدهیم، ترجیح بدهیم، ببینیم آن کسى که میتواند براى انقلاب، براى کشور، براى آینده، براى عزت ملى، براى باز کردن گره مشکلات، براى ایستادگى قدرتمندانه و عزتمندانه در مقابل جبهه‌ى معاندان، و براى الگو کردن جمهورى اسلامى در چشم مستضعفان عالم، بیشتر و بهتر تلاش کند، کیست؟... نکته‌ى دیگر این است که رفتار داوطلبان در ریخت‌وپاش و خرج و تبلیغاتِ زیاد از اندازه‌ى لازم میتواند ماها و آحاد مردم را نسبت به آنچه که بعداً پیش خواهد آمد، آگاه و هشیار و بیدار کند. آن کسى که یا از بیت‌المال هزینه میکند، یا از پول مشتبه به حرامِ بعضى‌ها استفاده میکند، نمیتواند اطمینان مردم را جلب کند؛ به این چیزها خیلى باید توجه کرد.در تبلیغات انتخاباتى، در شعارهاى انتخاباتى، آنچه که اهمیت دارد، این است که مواضع عزت‌آفرین و صحیح و عاقلانه و حکیمانه‌ى انقلاب و نظام تثبیت شود. مبادا در شعارهایمان، ما به زید و عمرو در خارج از این مرزها یا آدمهائى در داخل مرزها، چراغ سبز نشان دهیم. خب، دشمن کار خودش را دارد میکند؛ علیه کسى، علیه کسانى، و بیشتر از همه علیه خود انقلاب و نظام و انتخابات لجن‌پراکنى میکند. البته حنجره‌هاى بى‌تقوائى هم در داخل وجود دارد. در داخل، متأسفانه زبانهاى بى‌تقوا، قلمهاى بى‌تقوا و حنجره‌هاى بى‌تقوائى هستند که همان حرفهاى دشمن را که به قصد نومید کردن و افسرده کردن مردم گفته میشود، تکرار میکنند؛ آحاد مردم به اینها نباید اعتنائى کنند.


نوشته شده در چهارشنبه 92/3/8ساعت 7:19 صبح توسط بانو نظرات ( ) |

نشسته بودیم و برنامه انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری رو نگاه می کردیم.

گفتم: بعضیاشون چقدر سبک حرف می زنن و شعاری و بعضی چقدر منطقی و عملی! 

گفت: آقا که گفتن؛ اونی اصلحه که  « الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا...» باشه

ببین اونی که با منطق امام حرف می زنه، حرفش چطوریه! اونی که عام پسند حرف می زنه چطوره!

وقتی می گن شاخص، همینه دیگه

لبخند زدم و به منطق امام خمینی فکر کردم. منطقی که رعشه به اندام ابرقدرتها انداخت. منطقی که استقلال ایران رو مثال زدنی کرد. منطقی که به شیعه، بعد از 1400 سال اعتبار و عزت داد.

و از خداوند خواستم که دلها رو به سمت اصلح متمایل کنه. به سمت مردی با منطق امام خمینی(ره)


نوشته شده در یکشنبه 92/3/5ساعت 7:12 صبح توسط بانو نظرات ( ) |

<      1   2      

Design By : Pichak